Over Precall
Terug naar Home

Historie in een notendop

Achter Precall staan Jelle Wichgers en Gaby Wichgers-Langerak. De basis van het telemarketing bedrijf, welke opgericht is op 29 mei 2006, was:

  • Een businessplan
  • Kapitaal verstrekt door een externe businesspartner
  • Een flinke dosis ambitie

Het vertrekpunt in mei 2006: 1 bedrijfsruimte in een bedrijvenverzamelgebouw met 4 seats, géén opdrachtgevers enkel focus op koude acqusitie t.b.v. werving van eigen klanten.

De huidige situatie in 2023: 20 bedrijfsruimtes verdeeld over twee locatie in het land. Precall B.V. te Doetinchem en Precall Midden B.V. te Baarn (onderdeel van de Precall Groep) met in totaal 70 seats. Precall is inmiddels uitgegroeid tot een full service facilitair contact center. Door de oprichting van Precall Midden in 2020, zijn wij in staat ook vanuit het midden en zuiden van Nederland te opereren.

Voor oprichting van Precall waren beide directieleden werkzaam binnen commerciele functies in loondienstverband. Vanuit deze diciplines hadden zij zelf behoefte aan de inzet van een kwalitatief telemarketingbureau. Een slecht gevoel bij telemarketingpartijen van destijds weerhield hen hiervan. Dit was in de tijd dat telemarketing nog niet gereguleerd was en er tal van bureaus als cowboys in de markt actief waren (focus op kwantiteit i.p.v. kwaliteit).

Precall ondersteund zowel het MKB alsmede het grootbedrijf (multinationals) in tal van sectoren. Het overgrote deel van de klantenportefeuille bestaat uit organisaties binnen de uitgeefbranche waarbij Precall wordt ingezet om klantcontact (inbound - outbound- e-mail – post) effectiever te laten verlopen met volledige focus op het commerciële aspect.